بازاریابی شرکت های ساختمانی و مهندسی
بازاریابی شرکت های ساختمانی و مهندسی
برای اینکه شرکت های ساختمانی و مهندسی بتواند در بازاریابی موفق باشند ابتدا باید به مفهوم مدیریت بازاریابی یعنی ارکان اصلیبازاریابی ، مشخص شدن فرصت های بازار ، شیوه های بازاریابی در مراحل مختلف چرخه ی عمر خدمت ، روش های گوناگون خط تولید توجه کنند که فرصت های بازاریابی برای شناسایی نیازهای تامین کننده و علایق پنهان مشتری می باشد در ادامه به چند شیوه برای توسعه بازار برای شرکت های ساختمانی اشاره می شود .
۱ – بالا بردن کیفیت خدمات و ایجاد تنوع
۲- صنعتی سازی برای شرکت های سازمانی
۳ – مشارکت با سرمایه گذاران و بانک ها
۴ -ارتباط و کار مشترک شرکت های ساختمانی و پیمانکاری با یکدیگر
۵-استفاده از راه حل های اولیه بالا بردن فروش
۶ – نیاز به افراد متخصص در زمینه فروش : مهندسی فروش (saleengineering.blogfa.com)
۷ -یافتن بهترین راه حل برای فعالیت از طریق تحقیقات بازار و بازاریابی
۸ – شهرت و آوازه خوب
۹ – مشارکت در نمایشگاههای مختلف (khooyeh.ir/exhibition-stands/)
۱۰ – ابتکار داشتن (itriz.ir)
۱۱ – وظیفه گرا بودن
۱۲ – در اینترنت جستجو کردن
۱۳ –به نیازهای مشتریان توجه کردن
آیا با پرداخت هزینه های سنگین راهی برای توسعه بازار خود نیافته اید ؟
آیا با داشتن نیروهای ماهر ، تجهیزات پیشرفته ، تجربه کاری و … به دنبال جذب پروژه های ساختمانی هستید ؟
آیا در رقابت با شرکت های سازمانی رقیب احساس ضعف می کنید و این شما را نگران می کند ؟
برای پاسخ به تمامی این پرسش ها و پرسش هایی از این قبیل در این مقاله همراه می شویم تا اساسی ترین متد های بازاریابی خدمات فنی و مهندسی را ببینیم